در دوره آموزش پروژه محور یونیتی ویدیویی 2025، با هم از ابتدا تا انتهای یک بازی پلتفرمر دو بعدی (2D Platformer) را در یونیتی پیادهسازی خواهیم کرد به این معنا که از تحلیل پروژه شروع میکنیم و کار را با نصب بازی بر روی سیستم به اتمام میرسانیم. در دوره آموزش پروژه محور یونیتی (ساخت یک بازی پلتفرمر 2 بعدی) با هم یک بازی کامل را با حرفهایترین و بهینهترین متدهای توسعه بازی با یونیتی، پیادهسازی میکنیم.
دوره ویدیویی آموزش پروژه محور یونیتی تهیه شده در آکادمی لرنفایلز (2025) در قالب 38 ویدیوی آموزشی فارسیزبان به مدت 5 ساعت آموزش مفید (معادل بیش از 25 ساعت آموزش غیر مفید) تدریس شده است!
این دوره بهترین و کاملترین دوره آموزش پروژه محور یونیتی در ایران است!
با افتخار دوره لرن فایلز را با سایر دورهها مقایسه کنید…
آموزش پروژه محور یونیتی از صفر تا صد، تولید شده توسط لرن فایلز به لحاظ سطح علمی، سرفصل و کیفیت بدون اغراق بهتریـن و کاملتـرین دوره آموزش پروژه محور یونیتی در ایران است. (مستندات قابل ارائه است – دوره ای جامعتر، با کیفیت بیشتر و یا بروزتر از این دوره میشناسید؟ لطفاً از طریق این صفحه اعلام کنید!).
در ادامه مسیر آموزش بازی سازی رسیدیم به آموزش پروژه محور یونیتی! ما در دوره آموزش پروژه محور یونیتی،تمام مباحث مختلف در رابطه با طراحی یک بازی در یونیتی را آموزش دادهایم.
چرا دوره آموزش پروژه محور یونیتی تهیه شده در لرنفایلز؟
در این دوره سعی شده به شکل عملی و ویژه ورود به بازارکار آموزش داده شود تا دانشجویان دارای تواناییهای لازم برای ورود به بازار کار شوند.
شما با تهیه آموزش پروژه محور یونیتی از پشتیبانی ۳۶۰ درجه مدرس دوره برخوردار خواهید شد و میتوانید با مدرس دوره ارتباط مستقیم داشته باشید و جواب سوالات خود را فوراً دریافت نمایید.
آموزش پروژه محور یونیتی به صورت مداوم با سوالات و نیازهای دانشجویان آپدیت میشود و این آپدیتها برای دانشجویان دوره به صورت کاملا رایگان است و در پنل میتوانید آن ها را رایگان دریافت نمایید.
تعداد زیادی ویدیوی آموزش رایگان از دوره آموزش پروژه محور یونیتی به عنوان دمو و نمونه به صورت کامل و بدون تغییر از بخشهای مختلف آموزش برای شما در ادامه قرار گرفته است که به باعث میشوند به راحتی بتوانید از کیفیت و سطح علمی بالای دوره آموزش پروژه محور یونیتی اطمینان حاصل کنید و ارائه این تعداد بالا از ویدیو رایگان از یک دوره آن هم تنها به عنوان نمونه جهت ارزیابی شما مخاطب عزیز، نشانگر اعتماد 100درصد ما به کیفیت دورههایمان است.
آشنایی با سبک پلتفرمر (سکوبازی – Platformer):
بازیهای پلتفرمر برای طرفداران ویدیو گیم همواره جذاب و همراه با حس نوستالژیک بوده است و خاطره بازیهای ماریو، سونیک، کنترا و مانند آن را در ذهن ما میکند!
ساخت بازیهای پلتفرمر 2 بعدی به نسبت بعضی از سبکهای دیگر از لحاظ فنی معمولا زمان و انرژی کمتری نیاز دارد، به همین دلیل اکثر بازیسازان مستقل و تیمهای کوچک به این سبک تمایل دارند و سعی میکنند خلاقیت و نوآوری خود را در این قالب نمایش دهند. ضمناً در سالیان اخیر با فروش بسیار موفق بازیهای این سبک روبرو بودهایم.
آموزش دوره پروژه محور یونیتی در یک نگاه سریع:
با ما در ادامه همراه باشیدتا به ویژگیهای مدرس این دوره بپردازیم…
حرفهای ترین مدرس! از یک سِنیور (Senior Game Developer) یاد بگیرید
با افتخار مدرس دوره پروژه محور یونیتی لرن فایلز را مقایسه کنید…
آموزش پروژه محور یونیتی توسط آقای محمد علیزاده به عنوان یک فرد حرفهای و سِنیور بازی سازی (Senior Game Developer) تدریس شده است که در جایگاه بازی ساز ارشد در تیم های داخل و خارج از ایران مشغول به فعالیت بوده و هست. این بدان معناست که مدرسین لرن فایلز صرفاً مدرس نیستند! بلکه متخصصین حرفهای همان زمینه تخصصی هستند که سالها در بازارکار تجربههای بسیار ارزشمندی را کسب کرده و امروز آنها را برای شما در لرن فایلز ارائه کردهاند.
راهنمایی و مشورت با حرفهای ها رایگان است!
اگر چیزی ذهن شما را مشغول کرده و یا سردرگم شده اید و نیاز به یک فرد حرفهای و اینکاره دارید تا با او مشورت کنید و راهنماییهای لازم را دریافت کرده و مسیر برایتان روشن شود، همین الان میتوانید با متخصصین حرفهای لرنفایلز در واحد مشاوره تخصصی تلفنی (رایگان) تماس بگیرید اینجا کلیک کنید!
به آشنایی بیشتر با این آموزش میپردازیم…
آشنایی بیشتر با آموزش پروژه محور یونیتی:
در دوره آموزش پروژه محور Unity از معتبرترین منابعی که از سوی سازندگان موتور یونیتی ارائه شده (داکیومنتهای رسمی) استفاده شده است و به نوعی بهترین روشهای پیادهسازی مورد استفاده قرار گرفته است.
علاوه بر این، سعی شده تا حدی به مباحث بهینهسازی و بعضی از معماریها و دیزاین پترنها نیز پرداخته شود.
گفتههای تجربی و تجربیات شخصی مدرس در ساخت و توسعه بازیهای پلتفرمر در این دوره مطرح شده است که میتواند برای شما جذاب و ارزشمند باشد.
در این دوره از ابتدا تا انتهای ساخت یک بازی با سبک پلتفرمر دو بعدی با یونیتی را با هم یاد میگیریم و میتوانیم تا حد قابل قبول و بسیار خوبی به توسعه بازیهای پلفترمر دو بعدی با یونیتی بپردازیم و وارد بازار کار این حوزه شویم.
آموزش پروژه محور یونیتی در زمان بسیار کمتر اما با مباحث خیلی بیشتر!
با افتخار مدت زمان و محتوای دوره لرن فایلز را با سایر دورهها مقایسه کنید…
این دوره از ویژگی “تایم مفید” بهرهمند است! یعنی ما بدون اینکه بخواهیم خلاصه کنیم یا فشرده کنیم، با بروزترین متدهای تدریس بینالمللی و استانداردهای جهانی به گونهای دوره آموزش پروژه محور یونیتی را تولید کردهایم که نسبت به تمام دورههای مشابه موجود، مطالب و مباحث خیلی بیشتری را در زمان بسیار کمتری برای شما بیان و تدریس نمودهایم و به عبارت دیگر در زمانی معادل یک سوم دورههای مشابه موجود در وب، شما مطالب بسیار بیشتری را از ما تحویل میگیرید. این باعث جلوگیری از اتلاف وقت شما به عنوان دانشجو خواهد شد. ویژگی تایم مفید، یک مزیت بسیار متفاوت و مهم در دورههای لرن فایلز است. با این ویژگی به صورت مفید و بدون اتلاف وقت یاد میگیرید و سریعتر و بدون خستگی دورهها را پر انرژی یکی پس از دیگری به پایان میرسانید! همه این برای این است که زمان شما بسیار ارزشمند است.
در ادامه به بررسی بخشی از بازی ساخته شده در این پروژه میپردازیم…
آنچه در آموزش پروژه محور یونیتی با هم یاد میگیریم:
برای آشنایی با سرفصلهای آموزش پروژه محور یونیتی آن این ویدیو را ببینید:
حالا که با سرفصلهای دوره آموزش پروژه محور یونیتی آشنا شدید همراه ما باشید تا در ادامه جزئیات بیشتری از این آموزش را در اختیار شما دانشجویان لرنفایلز قرار دهیم…
تصاویری از بازی ساخته شده در این دوره:
تصاویری که در ادامه میبینید بخشی از پروژهای است که با هم در این آموزش میسازیم…
پیش از یادگیری» پیشنیاز آموزش پروژه محور یونیتی؟
ما در لرن فایلز آموزش پروژه محور یونیتی را به گونه ای تدریس و تولید کردهایم که این دوره برای تمام افراد اعم از مبتدی و متخصص کاربرد لازم خود را داشته باشد، اما تسلط به یونیتی پیشنیاز است.
اگر تمایل به طی کردن یک مسیر یادگیری کامل در زمینه بازی سازی و متخصص شدن در این رشته را دارید، نیاز است تا مطابق مسیر استاندارد بین المللی و طبق یک برنامه از پیش تعیین شده، حرکت کنید و قبل از این دوره، طبق مسیری که برای شما در بالای همین متن در تب “پیشنیازها” قرار داده ایم حرکت کنید و آموزشها را طبق آنچه در این بخش گفته ایم، به ترتیب مشاهده کنید.
پس از یادگیری» دوره بعد از آموزش پروژه محور یونیتی؟
بعد از دوره آموزش پروژه محور یونیتی اگر تمایل دارید به مسیر آموزشی خود ادامه دهید، طبق مسیری که برای شما در بالای همین متن در تب “پیشنیازها” قرار داده ایم حرکت کنید و آموزشها را طبق آنچه در این بخش گفته ایم، به ترتیب مشاهده کنید.
حالا بعد از کلی صحبت در مورد این آموزش نوبت به سرفصلهای اصلی دوره ویدیویی آموزش پروژه محور یونیتی رسیده است. همراه ما باشید…
سرفصلهای آموزش پروژه محور یونیتی:
سرفصلها کلی بوده و بسیاری از موارد ذکر نشده و ممکن است هر بخش شامل چندین ویدیوی زیر مجموعه باشد.
فصل اول – مقدمه و آماده سازی محیط بازی
مقدمه و معرفی مدرس و دوره، شیوه تدریس و پیشگفتار
بررسی کامل سرفصلهای دوره پروژه محور یونیتی
صحبتهای اولیه و پیش نیازهای آموزش
معرفی سبکهای بازیهای رایانهای
معرفی سبک پلتفرمر و برخی از نمونههای موفق آن
نصب یونیتی به کمک یونیت هاب
تعریف و ساخت پروژه جدید
دانلود و نصب افزونه Cinemachine برای دوربین بازی
دانلود و نصب افزونه 2D Extras برای سیستم تایل مپ
ساخت تایل و تایل مپ در یونیتی
وارد کردن Sprite Sheet و اسلایس کردن آن
ترسیم تایلهای رندوم با استفاده از Rule Tile
ترسیم سکوها به شکل هوشمند با استفاده از Rule Tile
آشنایی با ابزارهای تایل پالت
تنظیم کردن کلایدر و کامپوننتهای فیزیک برای تایل سکوها
استفاده از لایهها برای ترسیم جزئیات در محیط بازی
ترسیم و چیدن محیط به کمک چندین تایل مپ و تایل پالت
فصل دوم – دریافت ورودی و حرکت کاراکتر
پیادهسازی تنظیمات کامپوننت RigidBody برای کاراکتر
تنظیم کردن کلایدر برای کاراکتر
ساخت متریال فیزیک برای حرکت کاراکتر
تعریف مفاهیم و فیلدهای مورد نیاز در دریافت ورودی
پیادهسازی منطق و متدهای کامپوننت دریافت ورودی
استفاده از فلگ برای تقارن Update و FixedUpdate در دریافت ورودی
معرفی برخی ابزارهای ویژوال استدیو مانند Task List و Extract Method
آموزش مفاهیم Raycast در حرکت کاراکتر
پیادهسازی Raycast، به عنوان کنترلر در حرکت کاراکتر
تستِ مسیر Raycast به کمک تابع DrawRay
پیادهسازی راه رفتن کاراکتر
Flip شدن کاراکتر در هنگام حرکت به سمت مخالف
پیادهسازی نشتن کاراکتر در قسمتهای مجاز محیط
پیادهسازی پرش معمولی و قدرتی
آویزان شدن کاراکتر از لبهها
تنظیم کردن سرعت حرکت کاراکتر و تعیین محدوده مجاز سرعت
تنظیم کردن پارامترهای قدرت پرش و فاصله مناسب برای گرفتن لبه
تنظیمات جاذبه و فیزیک موتور یونیتی
فصل سوم – پیاده سازی و تنظیم دوربین و انیمیشن
تنظیمات اولیه دوربین اصلی بازی
معرفی Cinemachine و قابلیتهای آن
آموزش اضافه کردن Cinemachine به پروژه
دنبال کردن کاراکتر توسط فیلد Follow
معرفی سایر ابزارهای مهم دوربین Cinemachine در بازی های 2 بعدی
محدود کردن ناحیه دنبال کردن کاراکتر بوسیله Confiner
آشنایی با Package Manager
ساخت انیمیشن کاراکتر به صورت فریم به فریم
ساخت پارامترهای انیمیشن
تنظیم کردن پارامترها برای تغییر وضعیت انیمیشن
کار با Blend Tree برای کنترل سادهتر سیستم انیمیشن
دسترسی و تغییر وضعیت انیمشنها از طریق اسکریپت
فصل چهارم – پیادهسازی منطق بازی
ساخت Prefabهای موانع و جمع کردنیها در بازی
ساخت قلمی برای جایگذاری Prefabها در تایل مپ
قراردادن Prefabها بر روی تایل مپ
ساخت اسکریپت مدیریت صدا با استفاده از پترن Singleton
پیاده سازی متدهای AudioManager و تنظیم کردن رفرنسها
ساخت آیتمهای رابط کاربری در Canvas
ساخت اسکریپت مدیریت رابط کاربری
مدیریت و نگهداری اطلاعات اصلی بازی در اسکریپت GameManager
استفاده از پترن Observer برای ثبت تعداد سکههای بازی
تعریف توابعی برای برد و باختن بازی در GameManager
پیاده سازی منطق سکهها در اسکریپت Coin
ساخت کامپوننت PlayerHealth برای شرط مرگ کاراکتر
منطق و رفتار درب پایانی بازی در کامپوننت Door
آموزش تنظیمات Player Setting برای خروجی نهایی
بررسی و انجام اقدامات جزئی باقی مانده در بازی
خروجی گرفتن از بازی برای پلتفرم PC
جمع بندی و نکات پایانی دوره پروژه محور یونیتی:
نتیجهگیری و جمعبندی دوره
توصیه درمورد ساخت بازی برای فروش در بازار جهانی
نکات و صحبتهای پایانی و مسیر بازی سازی شما
ادامه مسیر یادگیری و قدم بعدی
سرفصلها را به صورت کامل بررسی کردید حالا نوبت ویدیوهای نمونه رایگان رسیده است…
ویدئو های نمونه از آموزش پروژه محور یونیتی:
در ادامه تعدادی از ویدیوهای دوره برای شما به صورت رایگان قرار داده شده است تا شما از کیفیت کمی و کیفی دوره آموزش پروژه محور یونیتی مطمئن شوید و قبل از خرید به خوبی سطح آموزش را از همه لحاظ ارزیابی کنید:
لطفا ویدیوهای نمونه را به خوبی بررسی بفرمائید. این ویدیوها کاملا رایگان و با مدت کامل جلسه هستند.
آشنایی با سبک پلتفرمر
Tile Collider
Camera
(Player Movement (MidAirMovement
Animation
Prefab Brush
Game Manager
در ادامه به مشخصات دوره آموزش پروژه محور یونیتی میپردازیم:
آموزش پروژه محور یونیتی از مقدماتی تا پیشرفته – ویدیویی 2025
ویدیویی و فارسی: آموزش در قالب 38 ویدیوی فارسی به مدت حدودا 5 ساعت مفید تهیه شده است.
تایم مفید:علاوه بر پوشش مطالب بیشتر، زمان آموزش “یک سوم” آموزش های مشابه است!
سرفصل استاندارد:سرفصل به صورت جامع، بروز و اختصاصی توسط آکادمی تدوین شده است.
تضمین کیفیت: آموزش با استاندارد های کیفی سختگیرانه و متفاوت در لرن فایلز تهیه شده است.
ویژه ورود به بازار کار: آموزش به صورت ویژه جهت ورود به بازارکار و کسب درآمد تدریس شده است!
تایید شده توسط واحد کنترل کیفیت:سطح علمی، صدا و تصویر، بیان و سایر موارد تایید شده است.
این آموزش تئوری نیست!:آموزش کاملاً عملی بوده و در حد نیاز به موارد تئوری پرداخته شده است.
دسترسی مادام العمر:در هر زمان و مکان با وارد شدن به حساب کاربری تان به آموزش ها دسترسی دارید!
یادگیری آنلاین:نیاز به دانلود ندارید! می توانید آنلاین با بالاترین سرعت و ترافیک نیم بها یاد بگیرید.
قابل پخش در تمامی دستگاه ها:در PC، لپ تاپ، تبلت، گوشی، تلویزیون و… آموزش ها را مشاهده کنید.
ترافیک نیم بها: تماشای آنلاین آموزش ها برای تمامی اپراتورها با ترافیک نیمبها محاسبه میشود.
سرعت بی نهایت:با سرعتی بی نظیر و بدون افت سرعت، یادگیری آنلاین را تجربه کنید!
همراه با فایل های جانبی:سورس و سایر فایل های جانبی به صورت کامل ضمیمه آموزش شده است.
جهت دریافت این آموزش با کلیک بر روی دکمه “دریافت آموزش” (بالا- ستون سمت راست) جهت خرید اقدام کنید. بلافاصله پس از پرداخت آنلاین میتوانید وارد پنل کاربری خود در لرن فایلز شده و به ویدیو های آموزشی و سایر امکانات دسترسی داشته باشید.(دسترسی بدون محدودیت در هر زمان و مکان)
هر چند دوره آموزش پروژه محور یونیتی از مقدماتی تا پیشرفته تدریس شده است و شما نیاز به یادگیری پیشنیاز خاصی ندارید اما طبق مسیر یادگیری مشخص و استاندارد جهانی بهتر است به ترتیب موارد زیر را قبل از شروع دوره مسلط شوید:
تخصصم در بازی سازی و یونیتی هست . از سال 94 در این ضمینه به صورت تخصصی در پروژها و بازی های مختلف 2D و 3D و واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و... در یونیتی فعالیت میکنم و بازی های دو بعدی و سه بعدی مختلفی جمع کردم.
سلام وقتتون بخیر ببخشید من یه مشکل دارم من وقتی
2d-extras-master رو به یونیتی اضافه میکنم کلی ارور میده میخواستم بدونم بخاطر نسخه جدید یونیتیه یا راهی داره برای رفع ارور ؟ واقعا مشکل دارم در اضافه کردن asset حالا نمیدونم چرا این مشکل ایجاد شده
سلام، این پکیج از زمانی که ویدیو رو ضبط کردم خیلی تغییرات اساسی داشته و دیگه این پکیج رو روی گیت هاب توسعه نمیدند. احتمالا اگه همون نسخه یونیتی که توی ویدیو استفاده شده رو همراه با همون نسخه پکیج استفاده کنید نباید مشکلی پیش بیاد.
اما اگه میخواهید از نسخه جدید یونیتی استفاده کنید، میتونید از Package Manager داخل یونیتی پیکیج 2D Tilemap Extras رو دانلود و استفاده کنید.
سلام وقتتون بخیر ببخشید من سه تا دوره بازی سازی رو تهیه کردم و سی شارپ رو خوندم من تا فصل 3 متوجه شدم واقعیتش ولی فصل 4 اصلا نمیدونم چه کاربردی دارن مباحث پیشرفته اش و الان نمیدونم میتونم برم مباحث بعدیو ببینم مثلا بحث پروژه محور رو یا نه اگه میشه یه راهنمایی کنید من برای بهتر فهمیدن این فصل 4 یه کاری بکنم
سلام، بله اگه سه فصل رو کامل متوجه شدید و تمرین کردید، میتونید دوره ی پروژه محور رو شروع کنید. اکثر مباحث فصل 4 برای زمانی هست که اسکیل و اندازه پروژه بزرگ بشه و شما نیاز دارید برای مدیریت و نگهداری پروژه از اصول و ابزارهای برنامه نویسی شی گرا بیشتر استفاده کنید. ولی بعضی مباحث مثل کوروتین، پراپرتی، لیست و .. رو شاید توی کارهای کوچک تر هم مورد نیازتون بشه. برای همین به نظرم یک دور فصل چهار رو مجدد گوش کنید و تمرین کنید تا با مواردی که اونجا گفته میشه آشنا شده باشید و اگه در طول یه پروژه و تمرینی یکی از این موضوعات مورد نیاز بود، دوباره برگردید و مطالعه ش کنید.
باسلام شما میتونید آموزش ساخت بازی اول شخص حرفه ای مثل کال آف دیوتی بذارید شامل سینماتیک های حرفه ای تعویض تفنگ ها و تنظیمات آنها وسواس شدن تانک گیم پلی روان با دسته بازی ps5 وx box 1 وغیره …… بگذارید،ممنون میشم پاسخ بفرمایید
سلام آقای علیزاده
برای پیاده سازی یه inventory روش استانداردی وجود داره یا هر تیمی اختصاصی برای خودش مجزا طراحی می کنه؟
به عنوان مثال قبلا سوملا بود که خوب بود ولی الان با این سیستم iap یونیتی اگه بخواهیم بازی تو گوگل پلی منتشر بشه چطوری باید فروشگاه داخلی بازی رو پیاده کنیم؟
ممنون
سلام
برای پیاده سازی اینونتوری یک روش استاندارد وجود نداره و بسته به پیچیدگی سیستم یا شرایط بازی تون میتونید از روش های متفاوتی استفاده کنید و سیستم خودتون رو توسعه بدید یا از سیستم ها و سرویس های آماده استفاده کنید.
سیستم iap یونیتی هم توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار میگیره و کارامد هست.
برای پیاده سازی ش هم میتونید از داکیومنت یونیتی کمک بگیرید: داکیومنت یونیتی
سلام
cinemachine تو asset store یونیتی ورژن 2019.3.7f1 نمیاد ولی از مسیر windows –> package manager میتونم تو پروژه install کنم. مشکلی نداره به اینصورت؟
سلام،ضمنا استاد چنتا ایراد داشت برنامه که من سرچ کردم خوندم که ممکنه از ورژن باشه ، یکی دوتاش حل شد ، و اینکه نوشته بود بعضی ورژن ها پر ایراده ، میخواستم ببینم تا امروز بهترین ورژنی که می تونیم نصب کنیم چیه ؟
سلام، استاد این فایل unity tilemap extras که گفتید اضافه کنم به پوشه asset من اضافه می کنم و حتی import میشه ولی اون ابزار هایی که برای شما بوجود اود برای من بوجود نیومد . کلا هم که راست کلیک می کنم بخش tile ندارم که چیزی اضافه شده باشه بهش
سلام
سعی کنید دقیقا ورژن یونیتی و پلاگین همونی باشه که توی ویدیو بود و از همون مسیری که انجام دادم این کار رو پیش ببرید. منطقا از اون روش برید نباید هیچ مشکلی پیش بیاد.
سلام استاد من کل دوره های اموزشی شما رو خریدم و واقعا عالی تدریس شده بود. فقط اگر میشد یاد بدید تو محیط بازی چطوری برای کارکتر یک inventory درست کنیم تا ایتم ها رو داخلش بزاریم، یا چطوری کارکترمون (2D) شلیک کنه و سلاح های مختلف داشته باشه و ساخت ی فروشگاه ساده تو یونیتی خیلی عالی میشد. چون تقریبا هیچ جا این چیزا تدریس نمیشه
سلام
خیلی ممنون از نظرتون و خوشحالم که دوره ها براتون مفید واقع شده. برای این دوره پروژه محور سعی کردم موضوعات پایه ای تر رو تدریس کنم ولی نوشتن سیستم اینونتوری یا فروشگاه و سایر موراد مشابه تاحدی مهارت بالاتری نیاز داره و در دوره های بعدی حتما بهش پردخته خواهد شد.
سلام این اسپرایت ها رو از استور یونیتی که به صورت رایگان بود، دانلود کردم و مشخص نیست با چه نرم افزاری طراحی شده.
در مورد انیمیشن هم چند متد برای متحرک سازی وجود دارد که معمولا خیلی مهم نیست وکتور با چه نرم افزاری طراحی شده باشه. البته درمورد تکنیک های متحرک سازی و نرم افزار های مربوطه ش باید از متخصص انیمیشن و انیماتور ها بپرسید و مشورت بگیرید. من در زمینه برنامه نویسی یونیتی فعالیت دارم.
آموزش پروژه محور یونیتی، آموزش یونیتی، اموزش یونیتی از صفر تا صد، آموزش unity پروژه محور، آموزش پروژه محور یونیتی رایگان، آموزش یونیتی پروژه محور، پروژه unity
جهت امکانات بیشتر ثبت نام و وارد حساب کاربری خود شوید.
مشتاق هم صحبتی با شمائیم ...
پس از ثبت نام و قبل از شروع یادگیری هر یک از آموزش ها با ما مشورت کنید!
پاسخگوئیم ...
در هر مرحله سوال و مشکلی داشتید با ما ارتباط بگیرید، پاسخگوی شما هستیم.
سوالات تخصصی خود را بپرسید!
قدم به قدم کنارتان هستیم پس سوالات تخصصی خود را از مدرسین بپرسید!
فعال باشید...
نظر ثبت کنید، سوال کنید و نهایت تعامل و دوستی را برقرار کنید.
درخواست رمز عبور جدید
جای هیچ گونه نگرانی نیست :)
درصورت هرگونه مشکل و عدم دریافت ایمیل، با پشتیبانی در ارتباط باشید.
ضمانت بازگشت وجه
تمامی آموزش های لرنفایلز دارای تضمین کیفیت هستند. چنانچه بنا به هر دلیلی از دوره رضایت نداشتید، از پنل کاربری خود درخواست بازگشت وجه را در مورد دوره خریداری شده به همراه ذکر جزئیات ارسال نمایید.
آپدیت مداوم آموزش ها
آموزش هایی که به در طول زمان نیاز به به روز رسانی داشته باشند، به طور مداوم به روز خواهند شد.
پرسش و پاسخ
از طریق بخش نظرات، سوالات خود را ارسال کنید تا در سریع ترین زمان ممکن توسط متخصصین پاسخ داده شوند.
سلام وقتتون بخیر ببخشید من یه مشکل دارم من وقتی
2d-extras-master رو به یونیتی اضافه میکنم کلی ارور میده میخواستم بدونم بخاطر نسخه جدید یونیتیه یا راهی داره برای رفع ارور ؟ واقعا مشکل دارم در اضافه کردن asset حالا نمیدونم چرا این مشکل ایجاد شده
سلام، این پکیج از زمانی که ویدیو رو ضبط کردم خیلی تغییرات اساسی داشته و دیگه این پکیج رو روی گیت هاب توسعه نمیدند. احتمالا اگه همون نسخه یونیتی که توی ویدیو استفاده شده رو همراه با همون نسخه پکیج استفاده کنید نباید مشکلی پیش بیاد.
اما اگه میخواهید از نسخه جدید یونیتی استفاده کنید، میتونید از Package Manager داخل یونیتی پیکیج 2D Tilemap Extras رو دانلود و استفاده کنید.
سلام وقتتون بخیر ببخشید من سه تا دوره بازی سازی رو تهیه کردم و سی شارپ رو خوندم من تا فصل 3 متوجه شدم واقعیتش ولی فصل 4 اصلا نمیدونم چه کاربردی دارن مباحث پیشرفته اش و الان نمیدونم میتونم برم مباحث بعدیو ببینم مثلا بحث پروژه محور رو یا نه اگه میشه یه راهنمایی کنید من برای بهتر فهمیدن این فصل 4 یه کاری بکنم
سلام، بله اگه سه فصل رو کامل متوجه شدید و تمرین کردید، میتونید دوره ی پروژه محور رو شروع کنید. اکثر مباحث فصل 4 برای زمانی هست که اسکیل و اندازه پروژه بزرگ بشه و شما نیاز دارید برای مدیریت و نگهداری پروژه از اصول و ابزارهای برنامه نویسی شی گرا بیشتر استفاده کنید. ولی بعضی مباحث مثل کوروتین، پراپرتی، لیست و .. رو شاید توی کارهای کوچک تر هم مورد نیازتون بشه. برای همین به نظرم یک دور فصل چهار رو مجدد گوش کنید و تمرین کنید تا با مواردی که اونجا گفته میشه آشنا شده باشید و اگه در طول یه پروژه و تمرینی یکی از این موضوعات مورد نیاز بود، دوباره برگردید و مطالعه ش کنید.
باسلام شما میتونید آموزش ساخت بازی اول شخص حرفه ای مثل کال آف دیوتی بذارید شامل سینماتیک های حرفه ای تعویض تفنگ ها و تنظیمات آنها وسواس شدن تانک گیم پلی روان با دسته بازی ps5 وx box 1 وغیره …… بگذارید،ممنون میشم پاسخ بفرمایید
سلام، ممنون بابت پیشنهادتون ولی در حال حاضر زمان کافی برای آماده کردن دوره ی جدید آموزشی ندارم، اما در آینده اگر شرایطش مهیا شد، حتما.
سلام استاد، با چه پکیجی میشه بلوتوث گوشی رو به بلوتوث لپ تاپ تو یونیتی وصل کرد و داده ها رو از گوشی به لپ تاپ فرستاد؟
سلام. دقیق اطلاع ندارم ولی توی استور یونیتی سرچ کنید احتمالا باید پلاگینی براش وجود داشته باشه. این پست رو هم چک کنید شاید راهکاری داشته باشه :
https://unitylist.com/p/yfe/android-bluetooth-plugin
سلام این دوره که 150 هزار تومون بود!
سلامو عرض ادب
خیر ، از زمان انتشار این دوره برروی سایت همین مبلغ بوده است به احتمال زیاد شما این دوره رو میفرماییدآموزش یونیتی
سلام . لطفا در صورت امکان برای کسانی که بخواهند هر سه دوره را با هم خریداری نمایند تخفیفی در نظر بگیرید. ممنون
سلام و عرض ادب
برای خرید این دوره ها می توانید از تخفیف فعال در سایت: blackfriday استفاده کنید.
موفق و پیروز باشید
سلام آقای علیزاده
برای پیاده سازی یه inventory روش استانداردی وجود داره یا هر تیمی اختصاصی برای خودش مجزا طراحی می کنه؟
به عنوان مثال قبلا سوملا بود که خوب بود ولی الان با این سیستم iap یونیتی اگه بخواهیم بازی تو گوگل پلی منتشر بشه چطوری باید فروشگاه داخلی بازی رو پیاده کنیم؟
ممنون
سلام
برای پیاده سازی اینونتوری یک روش استاندارد وجود نداره و بسته به پیچیدگی سیستم یا شرایط بازی تون میتونید از روش های متفاوتی استفاده کنید و سیستم خودتون رو توسعه بدید یا از سیستم ها و سرویس های آماده استفاده کنید.
سیستم iap یونیتی هم توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار میگیره و کارامد هست.
برای پیاده سازی ش هم میتونید از داکیومنت یونیتی کمک بگیرید:
داکیومنت یونیتی
سلام
cinemachine تو asset store یونیتی ورژن 2019.3.7f1 نمیاد ولی از مسیر windows –> package manager میتونم تو پروژه install کنم. مشکلی نداره به اینصورت؟
سلام
بله در نسخه های جدید باید از پکیج منجر نصب کنید.
سلام،ضمنا استاد چنتا ایراد داشت برنامه که من سرچ کردم خوندم که ممکنه از ورژن باشه ، یکی دوتاش حل شد ، و اینکه نوشته بود بعضی ورژن ها پر ایراده ، میخواستم ببینم تا امروز بهترین ورژنی که می تونیم نصب کنیم چیه ؟
سلام
ورژن هایی که نوشته LTS معمولا استیبل ترین ورژن ها هستند که میتونید برای یه پروژه طولانی ازش استفاده کنید. الان فکر میکنم ورژن 2019.4 هست
سلام، استاد این فایل unity tilemap extras که گفتید اضافه کنم به پوشه asset من اضافه می کنم و حتی import میشه ولی اون ابزار هایی که برای شما بوجود اود برای من بوجود نیومد . کلا هم که راست کلیک می کنم بخش tile ندارم که چیزی اضافه شده باشه بهش
سلام
سعی کنید دقیقا ورژن یونیتی و پلاگین همونی باشه که توی ویدیو بود و از همون مسیری که انجام دادم این کار رو پیش ببرید. منطقا از اون روش برید نباید هیچ مشکلی پیش بیاد.
سلام، بخش سوم که از unity store ابزار cinemachin اضافه می کنید ، من سرچ می زنم چنین چیزی وجود نداره اصلا، اگر لطف کنید چک کنید، تشکر
سلام
اخیرا این پکیج از استور حذف شده و فقط از پکیج منجر میتونید دریافتش کنید.
سلام استاد من کل دوره های اموزشی شما رو خریدم و واقعا عالی تدریس شده بود. فقط اگر میشد یاد بدید تو محیط بازی چطوری برای کارکتر یک inventory درست کنیم تا ایتم ها رو داخلش بزاریم، یا چطوری کارکترمون (2D) شلیک کنه و سلاح های مختلف داشته باشه و ساخت ی فروشگاه ساده تو یونیتی خیلی عالی میشد. چون تقریبا هیچ جا این چیزا تدریس نمیشه
سلام
خیلی ممنون از نظرتون و خوشحالم که دوره ها براتون مفید واقع شده. برای این دوره پروژه محور سعی کردم موضوعات پایه ای تر رو تدریس کنم ولی نوشتن سیستم اینونتوری یا فروشگاه و سایر موراد مشابه تاحدی مهارت بالاتری نیاز داره و در دوره های بعدی حتما بهش پردخته خواهد شد.
سلام در این دوره اسپیرایت شخصیت اصلی با چی طراحی شده؟ بلندر؟
آیا میشه یک کارکتر که با برنامه هایی مثل اینک اسکیپ (وکتور) طراحی میشن راه متحرک سازی کرد؟ ( دقیقا شبیه کاری که در پروزه انجام میدین)
سلام این اسپرایت ها رو از استور یونیتی که به صورت رایگان بود، دانلود کردم و مشخص نیست با چه نرم افزاری طراحی شده.
در مورد انیمیشن هم چند متد برای متحرک سازی وجود دارد که معمولا خیلی مهم نیست وکتور با چه نرم افزاری طراحی شده باشه. البته درمورد تکنیک های متحرک سازی و نرم افزار های مربوطه ش باید از متخصص انیمیشن و انیماتور ها بپرسید و مشورت بگیرید. من در زمینه برنامه نویسی یونیتی فعالیت دارم.