تا پایان امشب - بیشترین تخفیف تا امروز (۷۰ و ۸۷ درصد) ویژه حمایت از دانشجویان‌ و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده جزئیات

کاملتـرین آموزش سی شارپ در یونیتی (ویدیویی-۲۰۲۵)

یونیتی (Unity) یک موتور بازی سازی است که با آن می توانید بازی های ویدئویی برای اندروید، IOS، وب سایت ، کنسول ها و کامپیوتر های شخصی بسازید. یونیتی از زبان های برنامه نویسی معروف مانند برنامه نویسی سی شارپ ، جاوا اسکریپت پشتیبانی می کند و شما به راحتی می توانید با زبان سی شارپ در یونیتی کد نویسی کنید. با ویژگی های مختلفی که Unity دارد می‌توان گفت برای یادگیری یونیتی نباید لحظه صبر کرد و وارد دنیای بازی سازی نشد. در دوره‌ی آموزش سی شارپ در یونیتی ، بازی سازی با Unity را از صفر آموزش خواهید دید.

نقطه صفر بازی سازی با یونیتی یادگیری کدنویسی سی شارپ در یونیتی است. در ادامه سرفصل کامل آموزش سی شارپ در یونیتی ویدیویی 2025، که اولین دوره آکادمی لرن فایلز برای شروع دوره های آموزش پلتفرم یونیتی است، آمده است. در ادامه این دوره، می توانید سراغ سایر دوره های لرن فایلز در زمینه بازی سازی با موتور Unity بروید زیرا ما مجموعه کاملی از مباحث مبتدی و حرفه برای یک توسعه دهنده بازی با یونیتی را فراهم کرده ایم.

سرفصل های دوره جامع آموزش سی شارپ در یونیتی:

فصل 1 (مقدمه ای بر یونیتی)

  • مقدمه و معرفی دوره
  • نصب و دانلود یونیتی
  • نصب و دانلود ویژوال استودیو
  • تنظیمات یونیتی و یکپارچه سازی با ویژوال استودیو
  • ساخت پروژه در یونیتی
  • کامپوننت ها و ساخت اسکریپت کامپوننت

فصل 2 (زبان سی شارپ، مقدماتی)

  • متغیر ها در زبان #C
  • تابع ها n در #C
  • قراردادها و نگارش صحیح سی شارپ
  • انواع داده ای در #C
  • آرایه ها در #C
  • شرط ها در سی شارپ – if
  • شرط ها در سی شارپ – switch
  • حلقه ها در سی شارپ
  • قلمرو و دسترسی ها در #C
  • کلاس ها در زبان #C
  • enumeration در #C

فصل 3 (اسکریپت نویسی یونیتی، مقدماتی)

  • تابع start و awake
  • تابع update و fixedupdate
  • بردار های ریاضی
  • فعال و غیر فعال کردن کامپوننت ها
  • فعال کردن گیم آبجکت ها
  • چرخش و جابجا کردن اشیاء
  • تابع Look At
  • درون یابی خطی – Lerp
  • نابود کردن گیم آبجکت
  • گرفتن ورودی ها
  • کار کردن با تابع GetComponent
  • Delta Time
  • ایجاد گیم آبجکت با تابع Instantiate
  • تابع Invoke

فصل 4 (پیشرفته)

  • Properties
  • عملگرهای سه تایی
  • استاتیک ها
  • اورلود کردن متد
  • جنریک ها
  • ارث بری
  • چند فرمی
  • پنهان کردن عضو
  • اورراید کردن
  • اینترفیس ها
  • متدهای توسعه یافته
  • فضای اسمی
  • لیست ها و دیکشنری ها
  • Coroutines
  • Quaternions
  • Delegates
  • ویژگی ها – Attributes
  • رویدادها

فصل 5 (نتیجه گیری) :

  • ساخت پروژه 1 (آموزش پروژه محور یونیتی)
  • ساخت پروژه 2 (آموزش پروژه محور یونیتی)
  • ساخت پروژه 3 (آموزش پروژه محور یونیتی)
  • جمع بندی دوره آموزش سی شارپ در یونیتی و قدم بعدی

ویدیو های نمونه از این دوره:

تعدادی از ویدیو های این دوره در بخش مربوط به پیش نمایش آموزش (بالا- ستون سمت راست) برای شما قرار داده شده است تا از کیفیت کمی و کیفی آموزش سی شارپ (#C) در یونیتی (Unity) مطمئن شوید و قبل از خرید این دوره آموزشی به خوبی سطح آن را از همه لحاظ ارزیابی کنید.

راهنمای دریافت آموزش سی شارپ (#C) در یونیتی (Unity):

جهت دریافت این آموزش با کلیک بر روی دکمه “دریافت آموزش” (بالا- ستون سمت راست) جهت خرید اقدام کنید. بلافاصله پس از پرداخت آنلاین می توانید وارد پنل کاربری خود در لرن فایلز شده و به ویدیو های آموزشی و سایر امکانات دسترسی داشته باشید.(دسترسی بدون محدودیت در هر زمان و مکان)

جهت مشاهده آموزش سی شارپ (#C) در یونیتی (Unity) نیاز به یادگیری هیچگونه پیشنیازی ندارید و می توانید از همین آموزش یادگیری خود را شروع کنید.

این آموزش تاکنون نیاز به آپدیت نداشته است و کاملاً بروز می باشد!

چنانچه احساس میکنید این آموزش نیاز به آپدیت و بروزرسانی دارد لطفاً این موضوع را با ما در میان بگذارید.

  • در آپدیت باکس این آموزش، موردی یافت نشد.
نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 نظر ثبت شده است
میهمان
سعید محمدی (7 تیر 1402 | 15:44)

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه اول از هرچیزی تشکر میکنم بابت دوره های کاملتون
سوالی که من داشتم این بود که پیش‌نیاز سخت افزاری برای کار با یونیتی چه چیزی است یعنی چه سیستمی میتونه کارمو راه بندازه

ارسال پاسخ
میهمان
واحد پشتیبانی لرن فایلز (7 تیر 1402 | 16:00)

سلام و درود!
تشکر از ارسال نظرتون.
مشخصات سیستم موردنیاز:

windows10
CPU corei7 یا CPU corei5 نسل جدید
Nvidia GeForce GTX 1660
حداقل هارد SSD 500 و HHD 100
RAM16
مشخصات از این کمتر هم امکانپذیره اما توصیه نمیکنیم!
موفق باشید

ارسال پاسخ
میهمان
ارین (15 دی 1401 | 22:30)

سلام ببخشید فیلم اموزشی که گذاشتید قسمت دومش نیست از قسمت اول رفته ب سوم ممنون میشم درستش کنید

ارسال پاسخ
میهمان
واحد پشتیبانی لرن فایلز (17 دی 1401 | 09:43)

سلام و عرض ادب
به واحد تیم فنی ارجاع داده شد و تا پایان تایم اداری برطرف می شود.
موفق و پیروز باشید

ارسال پاسخ
میهمان
سیدقاسم (19 تیر 1401 | 03:08)

استاد سلام من کارم تدوین فیلم و افتر و موشن گرافیک کمی هم سینما فوردی بلدم .دوست دارم یونیتی رو یادبگیرم ولی کدنویسیش خیلی ترسناکه انگار و سخت انگلیسی هم زیاد خوب نیست ۳۶ سالمه به نظرتون من میتونم یاد بگیرم ارزش یادگیری داره تو این سن منظورم بازار کارش آخه معمولا به سن بالای ۳۵ سال کم کار میدن.

ارسال پاسخ
میهمان
مدرس - محمد علیزاده (20 تیر 1401 | 09:00)

سلام وقتتون بخیر. از لحاظ سن که هیچ مشکلی نیست و قطعا میتونید یاد بگیرید و من تاحالا توی شرکت های آی تی یا بازی سازی ندیدم که سن رو ملاک استخدام قرار بدهند، و اگر شرکتی هست که بر اساس سن نیرو میگیره خب بهتره که اصلا توی اون محیط کار نکنید. ولی درمورد یادگیری برنامه نویسی و بازی سازی، قطعا نیاز به اختصاص دادن زمان و انرژی لازم داره ولی باید انگیزه لازم برای تغییر دادن رشته تخصصی تون رو داشته باشید. چون شما شاید خیلی راحت تر بتونید در زمینه تدوین و موشن گرافی مهارت تون رو ارتقا بدید تا شروع کردن یه فیلد جدید ولی خب اگر انگیزه لازم برای این مسیر رو دارید و حداقل 6 ماه به خودتون فرصت بدید و تمام وقت تمرین کنید، قطعا نتیجه میگیرید.

ارسال پاسخ
سید کمال مولانژادیان
1926 روز همراهی
سید کمال مولانژادیان (30 فروردین 1401 | 14:29)

سلام
ویژوال استودیو 2019 نصب کردم . یونیتی 2018 هم نصب کردم.
ویژوال استودیو را به یونیتی متصل کردم. اما پنجره مربوط به کدنویسی سی شارپ موجود نیست؟
https://s6.uupload.ir/files/snap1_720u.png

ارسال پاسخ
میهمان
مدرس- محمد عیزاده (30 فروردین 1401 | 23:46)

سلام شما طبق آموزش ها پیش رفته و یک اسکریپت داخل یونیتی بسازید و سپس روی آن اسکریپت دوبار کلیک کنید، باید پنجره ادیتور ویژوال استدیو باز شود

ارسال پاسخ
حسین دیسفانی
1199 روز همراهی
حسین دیسفانی (17 شهریور 1400 | 17:22)

سلام، وقت به خیر
یونیتی2021 رو از طریق یونیتی هاب (دانلود از سایت یونیتی) دانلود کردم، برای ایجاد پروژه پیام invalid license میده، باید چی کار کرد؟

ارسال پاسخ
میهمان
مدرس- محمد عیزاده (17 شهریور 1400 | 23:13)

سلام باید ابتدا در سایت یونیتی یک حساب کاربری بسازید و با اون حساب داخل یونیتی هاب لاگین کرده باشید، بعد در قسمت بالای یونیتی هاب روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید و روی گزینه Licence Management برید و دکمه Activate New Licence رو بزنید و یک لاینس نسخه رایگان برای خودتون بسازید.
البته قبلش از وی پی ان استفاده کرده باشید

ارسال پاسخ
میهمان
mh taheri (5 شهریور 1400 | 17:14)

سلام
ویژوال استودیو رو دانلود کردم بعد از انتخاب یونیتی به عنوان کامپوننت مورد نظر و دانلودش, vsرو لانچ کردم ولی هیچی نبود که بخوام پروژه ای رو باهاش شروع کنم,دات نت رو دانلود کردم مشکلی نداشت(یعنی بین گزینه برای شروع پروژه consol.appبودش)برعکس یونیتی ؟؟؟

ارسال پاسخ
میهمان
واحد پشتیبانی لرن فایلز (5 شهریور 1400 | 23:04)

با سلام و عرض ادب
در نظر قبلی به این سوال پاسخ داده شد.
موفق و پیروز باشید

ارسال پاسخ
میهمان
محمد (4 شهریور 1400 | 12:52)

سلام
من vs رو دانلود کردم و تو قسمت انتخاب کامپوننت,تیک یونتی رو زدم و دانلود کردم ولی بعد از لانچ کردنش چیزی نبود.NET.رو هم دانلود کردم ولی اضاف شده بود در صورتی که کامپوننت مربوط به یونیتی نبود؟

ارسال پاسخ
میهمان
مدرس- محمد عیزاده (4 شهریور 1400 | 23:01)

با سلام
اون تیک یونیتی برای این نیست که خود موتور یونیتی رو نصب کنه، فقط یه ابزار کمکی مرتبط با یونیتی براتون نصب میکنه. بهتره ابتدا نرم‌افزار یونیتی رو از سایت یونیتی دانلود کنید، بعد ویژوال استدیو رو نصب کنید و در حین نصبش، تیک یونیتی رو بزنید (که در واقع یه سری ابزار مرتبط با یونیتی داخل محیط ویژوال استودیو بهتون میده)

ارسال پاسخ
میهمان
علیرضا (12 اردیبهشت 1400 | 16:52)

سلام ببخشید منظورم رو اشتباه متوجه شدید . منظور من این بود که من الان یونیتی رو نصب دارم و تو برنامه کانکشن ارور میده به collaborate وصل نمیشه در نتیجه نمیتونم از سایت unity assets است های مورد نظرمو ایمپورت کنم چون کانکت نمیشه مشکل کجاست؟

ارسال پاسخ
میهمان
مدرس - محمد علیزاده (12 اردیبهشت 1400 | 23:55)

سلام
اکثر اوقات اتصال به سرور های یونیتی از ایران اینجور مشکل هایی داره و کانکشن ارور میده. بهتره برای لاگین شدن با اکانتتون با وی پی ان کانکت بشید

ارسال پاسخ
میهمان
Moein S (7 آذر 1399 | 16:40)

سلام استاد علیزاده ممنونم از آموزش و خوب شما.
من آموزشتون رو با دقت نگاه کردم اما یک سوال دارم که نتونستم جوابش رو بگیرم. اون هم اینه که برای ساخت یک بازی اندرویدی که در اون تا وقتی که بازیکن دستش رو روی صفحه نگه داشته آبجکت پلیر به سمت پوزیشن تاچ بیاد و به محض اینکه بازیکن دستش رو از روی صفحه برداشت آبجکت پلیر به سمت آبجکت دیگه ای منحرف بشه چه کدی باید بنویسم؟
در واقع یک مشکل دیگه هم داشتم و اونم اینه که اصلا هر کدی که درباره ی تاچ مینویسم جواب نمیده ، برای اینکه مطمئن بشم مشکل از کد های من نیست کد های دیگران درباره ی تاچ رو هم امتحان کردم اما باز هم کار نکرد. میخواستم بدونم مشکل کار من کجاست؟
آیا اگر به جای کدهای مربوط به تاچ از کد های مربوط به موس استفاده کنیم، بعد از این که خروجی اندروید گرفتیم باز هم بازی ای که ساختیم درست کار میکنه یا نه؟
اگر میشه لطف کنید و کمی من رو راهنمایی کنید ممنونم.

ارسال پاسخ
میهمان
مدرس – محمد علیزاده (7 آذر 1399 | 23:55)

با سلام
خیر کدهای مربوط به موس برای تاچ کار نمیکنند. برای اینکه با تاچ گوشی کار کنید باید از تابع Input.GetTouch و سایر توابع مرتبط با آن استفاده کنید. راه دیگر این است که برای این منظور از دکمه ها در رابط کاربری استفاده کنید و وقتی دکمه ای در UI با موس کلیک شود یا تاچ شود، توابعی که در رویداد OnClick به این رویداد منتصب کرده اید، اجرا خواهند شد.

ارسال پاسخ
A S
2097 روز همراهی
AMIN SH (24 مهر 1399 | 18:01)

سلام
وقتتون بخیر
میخواستم بدونم به غیر از مباحث گفته شده چه مباحث دیگه ای توی برنامه نویسی هست (پیشرفته) که برای استخدامی شرکت ها یا تقویت مهارت خودمون باید بلد باشیم؟

ارسال پاسخ
میهمان
مدرس – محمد علیزاده (24 مهر 1399 | 23:50)

سلام
مباحث دیزاین پترن ها رو هم یاد بگیرید. کتاب Game Programming Patterns یا مطالب مشابه میتونه بهتون کمک کنه. در کنارش تجربه تمرین زیاد خیلی کمک میکنه. چون خیلی اوقات توی مصاحبه ها یه سناریویی مطرح میکنند و شما باید مشکل مورد نظر را حل کنید یا بهینه سازی انجام بدید، برای همین تجربه قبلی بهتون خیلی کمک میکنه که سریعا مشکل رو شناسایی و حل کنید.

ارسال پاسخ
محمد امین وجودی
1630 روز همراهی
محمد امین وجودی (18 مهر 1399 | 11:34)

سلام،جناب علیزاده در بخش 5 پروژه 2 شما physic material اضافه می کنید که یکسری ویژگی داره ولی من که اضافه می کنم طوره دیگه ایه . مشکل چیه؟کلا انتخاب رنگ و اون ویژگی هایی که برای شما داره برای من نداره و یک منو کوتاهه

ارسال پاسخ
میهمان
مدرس – محمد علیزاده (18 مهر 1399 | 23:45)

سلام
اگر آیتمی که روش کار شده، مواردی مثل انتخاب رنگ و شیدر و … داشته پس physic material نبوده و حتما Material بوده. در پنجره Project که راست کلیک میکنید روی Material کلیک کنید تا یک متریلا جدید براتون بسازه و رنگ و بخش های مختلفش رو بتونید تغییر بدید.

ارسال پاسخ
sara R
1590 روز همراهی
Erfan Rajabi (23 مرداد 1399 | 08:32)

سلام من این دوره را خریداری کردم سوالی داشتم خدمتتون ممنون میشم راهنمایی کنید
من مدتی هست که شروع به یادگرفتن یونیتی کردم و خداروشکر تا این مرحله بد پیش نرفتم دنبال ساخت بازی ای در سبک کلمات و دانستنی مثل کوییز آف کینگ هستم که از نظر ساخت بازی در یونیتی چندان سخت نیست تنها می مونه بخش ارتباط با دیتابیس برای سوالات تصادفی و آنلاین کردن بازی. خیلی در اینترنت سرچ کردم روش های زیادی برای انلاین بازی کردن گفته شده بود مثلا گزینه هایی که خود یونیتی در اختیارت میذاشت (که یک نفر هاست میشد که اصلا جالب نیست) تا سرور های گوگل ، Nodejs ،Photon PUN و …
من در زمینه دیتابیس و اتصال بازی به سرور و کدزدن برای این بخش هیچ دانشی ندارم باید بازی طوری طراحی بشه که کاربرا یا با یوزر نیم یابصورت رندوم بسته به Level ی که دارند به هم متصل بشن.
ممنون میشم یک نقشه راه در اختیارم بذارین

ارسال پاسخ
میهمان
مدرس - محمد علیزاده (23 مرداد 1399 | 10:31)

با سلام.
خوشحالم که در مسیر یادگیری بازی سازی قرار گرفته اید و امیدوارم با تمرین و تلاش بیش از پیش پیشرفت کنید.

موضوع ارتباط با دیتابیس و آنلاین کردن بازی، تخصصی کاملا مجزاست که مهارت ها ی متفاوتی از برنامه نویسی کلاینت توسط یونیتی نیاز دارد و معمولا در تیم های بازی سازی برنامه نویس سرور و برنامه نویس گیم پلی افراد متفاوتی هستند اما اگر قصد دارید خودتان این مسیر را نیز طی کنید میتوانید برای شروع از پلتفرم گیم اسپارک استفاده کنید. داکیومنت و راهنمای استفاده از این پلتفرم درون وب سایت خودشان موجود است:

gamesparks.com
ولی باز هم داشتن دانش مباحث پایه دیتابیس و معماری های برنامه نویسی تحت شبکه الزامی است و توصیه میکنم در این زمینه جستجو کنید و با متخصصین برنامه نویسی تحت شبکه مشورت کنید.

موفق باشید

ارسال پاسخ
میهمان
صفرزاده (7 مرداد 1399 | 08:10)

سلام خیلی ممنون برنامه مفید و از همه نظر عالی هست

ارسال پاسخ
آموزش های پیشنهادی
ایمیل خود را وارد کنید
تا از بروزرسانی ها و تخفیفات با خبر شوید...
هک با پایتون

wwww