تا پایان امشب - بیشترین تخفیف تا امروز (%۷۰ و %۸۷) ویژه حمایت از دانشجویان‌ و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده جزئیات

ساخت بازی های VR با یونیتی


ساخت بازی های VR با یونیتی

آموزش واقعیت مجازی در یونیتی

موتور بازی یونیتی با ارتقا و پیشرفت در طول سال ها هم اکنون می تواند با استفاده از سرویس های ادراکی مثل تشیص صدا، ساخت بازی واقعیت مجازی ایجاد کند. با این فن آوری، شما می توانید به ساخت بازی با یونیتی و ایجاد سناریوهای منحصر بفرد بپردازید. نمونه ای که در این مقاله با هم بررسی می کنیم برای اجرا و توسعه در Google cardboard و آیفون طراحی می شود:

تصویر زیر نشان دهنده ی دو صفحه است که کاراکتر های سه بعدی دارد. کاربر بازیکن را با فرمان صوتی حرکت داده و با کاراکتر صحبت می کند:

  • کاربر: شروع به حرکت کن
  • کاربر: بایست
  • کاربر: هوا چطوره؟
  • کاراکتر مجازی: در چه موقعیتی ؟
  • کاربر: مونیخ
  • کاراکتر مجازی : دما در مونیخ 24 درجه است.
  • کاربر: هوا تو برلین چه جوریه؟
  • کاراکتر مجازی: دما در برلین 28 درجه است.

ساخت بازی های VR با یونیتی

می توانید در ویدیوی زیر نمونه ی  کار بالا را ببینید:

https://www.youtube.com/watch?v=dAgqVRs0ZaQ

برای لذت بردن از نمای سه بعدی شما به یک دستگاه VR مثل Google cardboard نیاز دارد.

کدهای برنامه بالا در لینک زیر قابل دسترسی هستند:

https://github.com/nheidloff/unity-Watson-VR-sample

راه اندازی این بسیار راحت است. کدها را در یونیتی باز کنید و سپس آن‌را در یک گوشی آیفون اجرا کنید.

از نظر فنی ابزار های زیر برای ساخت بازی واقعیت مجازی مورد استفاده قرار می گیرند:

  • یونیتی
  • SDK های یونیتی
  • فن آوری تبدیل متن به گفتگو IBM Watson
  • داده های شرکت هواشناسی
  • Google Cardboard

در ادامه، Snippet های مورد نیاز برای اجرای فن آوری IBM Watson و کار با فرمان های صوتی را با هم بررسی می کنیم. این سرویس باید در ابتدا در کلود IBM ثبت شود. این سرویس به شکل رایگان ارائه خواهد شد.

ساخت بازی های VR با یونیتی

حالا با فراخوانی SatrtListening و تنظیمات محدود شروع به شنیدن می کنید.

ساخت بازی های VR با یونیتی

فرمان Callback OnSpeechToTextResultReceived متن گفته شده را به شکل ورودی دریافت می کند:

ساخت بازی های VR با یونیتی

بزرگترین تغییری که نسبت به نمونه های دیگر در این جا دیده می شود حرکت دادن کاراکتر با فرمان صوتی است. برای این کار، باید فرمان هایی مثل Walk  و Stop در Watson اضافه شوند. برای ذخیره سازی ویژگی های این چنین در Watson به شکل زیر عمل کنیید. مثلا کلمه ی walk را تا زمانی که کاربر کلمه ی Stop را استفاده کند ادامه دهید :

ساخت بازی های VR با یونیتی

برای ورود به کلود IBM  و تست کردن این مثال به لینک زیر بروید:

https://ibm.biz/nheidloff

نتیجه گیری :

برخی از دوره های ویدئویی که در زمینه آموزش بازی سازی تولید کرده ایم! دانلود کنید:

هم اکنون، کد نویسی برای واقعیت مجازی و ایجاد طراحی های منحصر بفرد و سه بعدی در یونیتی فراهم شده است. یونیتی با استفاده از فن آوری IBM Watson، از فرمان های صوتی نیز در ایجاد بازی ها بهره می گیرد. در این مقاله، تمامی فن آوری ها و سرویس های درگیر در ایجاد یک بازی برای VR را مورد بررسی قرار دادیم. نمونه ی ارائه شده یک کاراکتر مجازی بود که با فرمان های صوتی شروع به حرکت می کرد و حتی توانایی لازم برای مکالمه با کاربر را نیز داشت. به یاد داشته باشید که باید سرویس مورد نظر شما برای ایجاد این بازی در موتور یونیتی در کلود IBM ثبت شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر ثبت شده است
میهمان
D.M.C (14 مهر 1397 | 23:03)

ممنون از مطالبتون
لطفا نحوه ی استارت بازیسازیو از مبتدی اموزش بدین تشکر

ارسال پاسخ
لرن فایلز
لرن فایلز
4093 روز همراهی
لرن فایلز (17 مهر 1397 | 14:34)

درود بر شما
بله دوره آموزش صفر تا صد بازی سازی در دست تولیده
موفق باشید

ارسال پاسخ

نوشته های دیگر در دسته بندی برترین‌های بلاگ

راز موفقیت در تسلیم شدنه!

راز موفقیت در تسلیم شدنه!

راز موفقیت در تسلیم شدنه! شاید تو نگاه اول بگی این چه حرف چرتیه ولی مقاله رو تا ته بخون
دانشگاه منو برنامه نویس کرد ؟!

دانشگاه منو برنامه نویس کرد ؟!

فارغ و التحصیل برنامه نویسی از دانشگاه باشیم و یا متخصص به صورت دانش تجربی؟ کدوم درسته؟
برنامه ریزی کافیست ، عمل کنیم !

برنامه ریزی کافیست ، عمل کنیم !

عمل کردن بدون برنامه ریزی نتیجه بهتری از برنامه ریزی بدون عمل خواهد داشت
آموزش هک

آموزش هک