دوره آموزش سی شارپ در یونیتی
مدرس : محمد علیزاده
تخفیف ویژه حمایت از متخصصین و کسبوکارهای آسیب دیده
دریافتمدرس : محمد علیزاده
قیمت آموزش : ۴۰۰ هزار تومان
همین الان یادگیری را آغاز کنید !
یونیتی (Unity) یک موتور بازی سازی است که با آن می توانید بازی های ویدئویی برای اندروید، IOS، وب سایت ، کنسول ها و کامپیوتر های شخصی بسازید. یونیتی از زبان های برنامه نویسی معروف مانند برنامه نویسی سی شارپ ، جاوا اسکریپت پشتیبانی می کند و شما به راحتی می توانید با زبان سی شارپ در یونیتی کد نویسی کنید. با ویژگی های مختلفی که Unity دارد میتوان گفت برای یادگیری یونیتی نباید لحظه صبر کرد و وارد دنیای بازی سازی نشد. در دورهی آموزش سی شارپ در یونیتی ، بازی سازی با Unity را از صفر آموزش خواهید دید. نقطه صفر بازی سازی با یونیتی یادگیری کدنویسی سی شارپ در یونیتی است. در ادامه سرفصل کامل آموزش سی شارپ در یونیتی که اولین دوره آکادمی لرن فایلز برای شروع دوره های آموزش پلتفرم یونیتی است، آمده است. در ادامه این دوره، می توانید سراغ سایر دوره های لرن فایلز در زمینه بازی سازی با موتور Unity بروید زیرا ما مجموعه کاملی از مباحث مبتدی و حرفه برای یک توسعه دهنده بازی با یونیتی را فراهم کرده ایم.
🞺 پس از یادگیری این دوره سراغ دوره مقدماتی تا پیشرفته آموزش یونیتی و سپس سراغ آموزش پروژه محور یونیتی (ساخت یک بازی پلتفرمر) بروید.
هیچ پیش نیازی برای این دوره نیاز نیست ، از همین نقطه باید استارت بزنید…
نوع دوره : ویدئویی و فارسی ، تهیه شده توسط مدرسین تیم آکادمی
توضیحات : کاربر عزیز میتوانید این دوره تصویری را از طریق بخش مربوطه، به صورت دانلودی دریافت کنید.
آموزش سی شارپ در یونیتی به صورت مداوم و به درخواست شما کاربران آپدیت می شود!
آموزش سی شارپ در یونیتی دارای پشتیبانی ۳۶۰ درجه بوده و می توانید سوالات خود را در همین صفحه از مدرس دوره بپرسید!
فصل ۱ (مقدمه ای بر یونیتی)
مقدمه و معرفی دوره
نصب و دانلود یونیتی
نصب و دانلود ویژوال استودیو
تنظیمات یونیتی و یکپارچه سازی با ویژوال استودیو
ساخت پروژه در یونیتی
کامپوننت ها و ساخت اسکریپت کامپوننت
فصل ۲ (زبان سی شارپ، مقدماتی)
متغیر ها در زبان #C
تابع ها n در #C
قراردادها و نگارش صحیح سی شارپ
انواع داده ای در #C
آرایه ها در #C
شرط ها در سی شارپ – if
شرط ها در سی شارپ – switch
حلقه ها در سی شارپ
قلمرو و دسترسی ها در #C
کلاس ها در زبان #C
enumeration در #C
فصل ۳ (اسکریپت نویسی یونیتی، مقدماتی)
تابع start و awake
تابع update و fixedupdate
بردار های ریاضی
فعال و غیر فعال کردن کامپوننت ها
فعال کردن گیم آبجکت ها
چرخش و جابجا کردن اشیاء
تابع Look At
درون یابی خطی – Lerp
نابود کردن گیم آبجکت
گرفتن ورودی ها
کار کردن با تابع GetComponent
Delta Time
ایجاد گیم آبجکت با تابع Instantiate
تابع Invoke
فصل ۴ (پیشرفته)
Properties
عملگرهای سه تایی
استاتیک ها
اورلود کردن متد
جنریک ها
ارث بری
چند فرمی
پنهان کردن عضو
اورراید کردن
اینترفیس ها
متدهای توسعه یافته
فضای اسمی
لیست ها و دیکشنری ها
Coroutines
Quaternions
Delegates
ویژگی ها – Attributes
رویدادها
فصل ۵ (نتیجه گیری) :
ساخت پروژه ۱ (آموزش پروژه محور یونیتی)
ساخت پروژه ۲ (آموزش پروژه محور یونیتی)
ساخت پروژه ۳ (آموزش پروژه محور یونیتی)
جمع بندی دوره آموزش سی شارپ در یونیتی و قدم بعدی
ویدئو های ما به صورت اختصاصی توسط مدرسین آکادمی لرن فایلز تهیه شده است .
ویدئو ها توسط واحد کنترل کیفیت ما بررسی و سطح علمی ، صدا و تصویر ، شیوه بیان و سایر موارد آن تایید می شود .
ویدئو های ما تئوری محض نیستند و در حد نیاز مباحث تئوری مطرح و باقی آموزش عملی و ویژه بازار کار می باشد .
Erfan Rajabi (مالک تایید شده) –
سلام من این دوره را خریداری کردم سوالی داشتم خدمتتون ممنون میشم راهنمایی کنید
من مدتی هست که شروع به یادگرفتن یونیتی کردم و خداروشکر تا این مرحله بد پیش نرفتم دنبال ساخت بازی ای در سبک کلمات و دانستنی مثل کوییز آف کینگ هستم که از نظر ساخت بازی در یونیتی چندان سخت نیست تنها می مونه بخش ارتباط با دیتابیس برای سوالات تصادفی و آنلاین کردن بازی. خیلی در اینترنت سرچ کردم روش های زیادی برای انلاین بازی کردن گفته شده بود مثلا گزینه هایی که خود یونیتی در اختیارت میذاشت (که یک نفر هاست میشد که اصلا جالب نیست) تا سرور های گوگل ، Nodejs ،Photon PUN و …
من در زمینه دیتابیس و اتصال بازی به سرور و کدزدن برای این بخش هیچ دانشی ندارم باید بازی طوری طراحی بشه که کاربرا یا با یوزر نیم یابصورت رندوم بسته به Level ی که دارند به هم متصل بشن.
ممنون میشم یک نقشه راه در اختیارم بذارین
مدرس – محمد علیزاده –
با سلام.
خوشحالم که در مسیر یادگیری بازی سازی قرار گرفته اید و امیدوارم با تمرین و تلاش بیش از پیش پیشرفت کنید.
موضوع ارتباط با دیتابیس و آنلاین کردن بازی، تخصصی کاملا مجزاست که مهارت ها ی متفاوتی از برنامه نویسی کلاینت توسط یونیتی نیاز دارد و معمولا در تیم های بازی سازی برنامه نویس سرور و برنامه نویس گیم پلی افراد متفاوتی هستند اما اگر قصد دارید خودتان این مسیر را نیز طی کنید میتوانید برای شروع از پلتفرم گیم اسپارک استفاده کنید. داکیومنت و راهنمای استفاده از این پلتفرم درون وب سایت خودشان موجود است:
gamesparks.com
ولی باز هم داشتن دانش مباحث پایه دیتابیس و معماری های برنامه نویسی تحت شبکه الزامی است و توصیه میکنم در این زمینه جستجو کنید و با متخصصین برنامه نویسی تحت شبکه مشورت کنید.
موفق باشید
محمد امین وجودی (مالک تایید شده) –
سلام،جناب علیزاده در بخش ۵ پروژه ۲ شما physic material اضافه می کنید که یکسری ویژگی داره ولی من که اضافه می کنم طوره دیگه ایه . مشکل چیه؟کلا انتخاب رنگ و اون ویژگی هایی که برای شما داره برای من نداره و یک منو کوتاهه
مدرس – محمد علیزاده –
سلام
اگر آیتمی که روش کار شده، مواردی مثل انتخاب رنگ و شیدر و … داشته پس physic material نبوده و حتما Material بوده. در پنجره Project که راست کلیک میکنید روی Material کلیک کنید تا یک متریلا جدید براتون بسازه و رنگ و بخش های مختلفش رو بتونید تغییر بدید.
AMIN SH –
سلام
وقتتون بخیر
میخواستم بدونم به غیر از مباحث گفته شده چه مباحث دیگه ای توی برنامه نویسی هست (پیشرفته) که برای استخدامی شرکت ها یا تقویت مهارت خودمون باید بلد باشیم؟
مدرس – محمد علیزاده –
سلام
مباحث دیزاین پترن ها رو هم یاد بگیرید. کتاب Game Programming Patterns یا مطالب مشابه میتونه بهتون کمک کنه. در کنارش تجربه تمرین زیاد خیلی کمک میکنه. چون خیلی اوقات توی مصاحبه ها یه سناریویی مطرح میکنند و شما باید مشکل مورد نظر را حل کنید یا بهینه سازی انجام بدید، برای همین تجربه قبلی بهتون خیلی کمک میکنه که سریعا مشکل رو شناسایی و حل کنید.
Moein S (مالک تایید شده) –
سلام استاد علیزاده ممنونم از آموزش و خوب شما.
من آموزشتون رو با دقت نگاه کردم اما یک سوال دارم که نتونستم جوابش رو بگیرم. اون هم اینه که برای ساخت یک بازی اندرویدی که در اون تا وقتی که بازیکن دستش رو روی صفحه نگه داشته آبجکت پلیر به سمت پوزیشن تاچ بیاد و به محض اینکه بازیکن دستش رو از روی صفحه برداشت آبجکت پلیر به سمت آبجکت دیگه ای منحرف بشه چه کدی باید بنویسم؟
در واقع یک مشکل دیگه هم داشتم و اونم اینه که اصلا هر کدی که درباره ی تاچ مینویسم جواب نمیده ، برای اینکه مطمئن بشم مشکل از کد های من نیست کد های دیگران درباره ی تاچ رو هم امتحان کردم اما باز هم کار نکرد. میخواستم بدونم مشکل کار من کجاست؟
آیا اگر به جای کدهای مربوط به تاچ از کد های مربوط به موس استفاده کنیم، بعد از این که خروجی اندروید گرفتیم باز هم بازی ای که ساختیم درست کار میکنه یا نه؟
اگر میشه لطف کنید و کمی من رو راهنمایی کنید ممنونم.
مدرس – محمد علیزاده –
با سلام
خیر کدهای مربوط به موس برای تاچ کار نمیکنند. برای اینکه با تاچ گوشی کار کنید باید از تابع Input.GetTouch و سایر توابع مرتبط با آن استفاده کنید. راه دیگر این است که برای این منظور از دکمه ها در رابط کاربری استفاده کنید و وقتی دکمه ای در UI با موس کلیک شود یا تاچ شود، توابعی که در رویداد OnClick به این رویداد منتصب کرده اید، اجرا خواهند شد.
علیرضا (مالک تایید شده) –
سلام ببخشید منظورم رو اشتباه متوجه شدید . منظور من این بود که من الان یونیتی رو نصب دارم و تو برنامه کانکشن ارور میده به collaborate وصل نمیشه در نتیجه نمیتونم از سایت unity assets است های مورد نظرمو ایمپورت کنم چون کانکت نمیشه مشکل کجاست؟
مدرس – محمد علیزاده (مالک تایید شده) –
سلام
اکثر اوقات اتصال به سرور های یونیتی از ایران اینجور مشکل هایی داره و کانکشن ارور میده. بهتره برای لاگین شدن با اکانتتون با وی پی ان کانکت بشید