آموزش پروژه محور یونیتی
مدرس : محمد علیزاده
تخفیف ویژه حمایت از متخصصین و کسبوکارهای آسیب دیده
دریافتمدرس : محمد علیزاده
قیمت آموزش : ۲۹۳ هزار تومان
همین الان یادگیری را آغاز کنید !
در دوره آموزش پروژه محور یونیتی با هم از ابتدا تا انتهای یک بازی پلتفرمر دو بعدی (۲D Platformer) را در یونیتی پیاده سازی خواهیم کرد به این معنا که از تحلیل پروژه شروع میکنیم و کار را با نصب بازی بر روی سیستم به اتمام میرسانیم.
در دوره آموزش پروژه محور یونیتی (ساخت یک بازی پلتفرمر ۲ بعدی) با هم یک بازی کامل را با حرفه ای ترین و بهینه ترین متد های توسعه بازی با یونیتی، پیاده سازی می کنیم.
دوره آموزش پروژه محور یونیتی به زبان فارسی، تولید شده توسط لرن فایلز به لحاظ سطح علمی، سرفصل و کیفیت بدون اغراق بهترین دوره پروژه محور یونیتی در سبک ۲D Platformer در ایران می باشد!(مستندات قابل ارائه است – دوره جامع تری را میشناسید؟ لطفاً از طریق این صفحه به ما اعلام کنید!)
آموزش پروژه محور یونیتی تهیه شده در آکادمی لرن فایلز در قالب ۳۸ ویدیوی آموزشی فارسی زبان به مدت ۵ ساعت و ۱۱ دقیقه آموزش مفید (معادل بیش از ۱۵ ساعت آموزش غیر مفید) تدریس شده است!
ابتدا ویدیوی زیر را با هم ببینیم:
اگر تمایل دارید با دوره Unity پروژه محور بیشتر آشنا شوید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.
بازی های پلتفرمر برای طرفداران ویدیو گیم همواره جذاب و همراه با حس نوستالژیک بوده است و خاطره بازی های ماریو، سونیک، کنترا و مانند آن را در ذهن ما میکند!
ساخت بازی های پلتفرمر ۲ بعدی به نسبت بعضی از سبک های دیگر از لحاظ فنی معمولا زمان و انرژی کمتری نیاز دارد، به همین دلیل اکثر بازی سازان مستقل و تیم های کوچک به این سبک تمایل دارند و سعی میکنند خلاقیت و نوآوری خود را در این قالب نمایش دهند. ضمناً در سالیان اخیر با فروش بسیار موفق بازی های این سبک روبرو بوده ایم.
ویدیوی زیر را ببینید تا با سبک پلتفرمر بیشتر آشنا شوید!
در دوره آموزش پروژه محور Unity از معتبرترین منابعی که از سوی سازندگان موتور یونیتی ارائه شده (داکیومنت های رسمی) استفاده شده است و به نوعی بهترین روش های پیاده سازی مورد استفاده قرار گرفته است.
علاوه بر این، سعی شده تا حدی به مباحث بهینه سازی و بعضی از معماری ها و دیزاین پترن ها نیز پرداخته شود.
گفته های تجربی و تجربیات شخصی مدرس در ساخت و توسعه بازی های پلتفرمر در این دوره مطرح شده است که میتواند برای شما جذاب و ارزشمند باشد.
در این دوره از ابتدا تا انتهای ساخت یک بازی با سبک پلتفرمر دو بعدی با یونیتی را با هم یاد میگیریم و می توانیم تا حد قابل قبول و بسیار خوبی به توسعه بازی های پلفترمر دو بعدی با یونیتی بپردازیم و وارد بازار کار این حوزه شویم.
تصاویری از بازی ساخته شده در این دوره:
تصویر شماره ۱ از محیط بازی
تصویر شماره ۲ از محیط بازی
حالا در ادامه بهتر است از زبان مدرس دوره به صورت جزئی با سرفصل های آموزش پروژه محور یونیتی آشنا شویم.
طبق قاعده استاندارد تولید آموزش های پروژه محور و چارچوب و هدف آن ، این دوره ها نیاز است تا پس از یک یا چند دوره جامع (۰ تا ۱۰۰) تولید و منتشر شوند لذا ما این ترتیب را رعایت کردیم و انتظار داریم برای درک بهتر و پیشروی به صورت اصولی در زمینه یادگیری توسعه بازی با یونیتی طبق مسیر، نقشه راه خود را ترسیم کنید.
قبل از دوره آموزش پروژه محور Unity نیاز است تا دوره های زیر را به ترتیب بگذرانید:
اگر سوالی در رابطه با مسیر یادگیری دارید میتوانید با واحد مشاوره آکادمی تماس بگیرید.
جهت دریافت دوره آموزش پروژه محور unity از بالا-ستون سمت چپ، جهت خرید اقدام کنید. بلافاصله پس از پرداخت آنلاین، میتوانید با ویدیو های آموزشی یادگیری خود را شروع کنید.
در ادامه سرفصل آموزش یونیتی پروژه محور را با هم بررسی می کنیم.
سرفصل ها کلی بوده و بسیاری از موارد ذکر نشده است و ممکن است هر بخش شامل چندین ویدیوی زیر مجموعه باشد.
فصل اول – مقدمه و آماده سازی محیط بازی
مقدمه و معرفی مدرس و دوره، شیوه تدریس و پیشگفتار
بررسی کامل سرفصل های دوره پروژه محور یونیتی
صحبت های اولیه و پیش نیاز های آموزش
معرفی سبک های بازی های رایانه ای
معرفی سبک پلتفرمر و برخی از نمونه های موفق آن
نصب یونیتی به کمک یونیت هاب
تعریف و ساخت پروژه جدید
دانلود و نصب افزونه Cinemachine برای دوربین بازی
دانلود و نصب افزونه ۲D Extras برای سیستم تایل مپ
ساخت تایل و تایل مپ در یونیتی
وارد کردن Sprite Sheet و اسلایس کردن آن
ترسیم تایل های رندوم با استفاده از Rule Tile
ترسیم سکوها به شکل هوشمند با استفاده از Rule Tile
آشنایی با ابزار های تایل پالت
تنظیم کردن کلایدر و کامپوننت های فیزیک برای تایل سکوها
استفاده از لایه ها برای ترسیم جزئیات در محیط بازی
ترسیم و چیدن محیط به کمک چندین تایل مپ و تایل پالت
فصل دوم – دریافت ورودی و حرکت کاراکتر
پیاده سازی تنظیمات کامپوننت RigidBody برای کاراکتر
تنظیم کردن کلایدر برای کاراکتر
ساخت متریال فیزیک برای حرکت کاراکتر
تعریف مفاهیم و فیلدهای مورد نیاز در دریافت ورودی
پیاده سازی منطق و متدهای کامپوننت دریافت ورودی
استفاده از فلگ برای تقارن Update و FixedUpdate در دریافت ورودی
معرفی برخی ابزار های ویژوال استدیو مانندTask List و Extract Method
آموزش مفاهیم Raycast در حرکت کاراکتر
پیاده سازی Raycast، به عنوان کنترلر در حرکت کاراکتر
تستِ مسیر Raycast به کمک تابع DrawRay
پیاده سازی راه رفتن کاراکتر
Flip شدن کاراکتر در هنگام حرکت به سمت مخالف
پیاه سازی نشتن کاراکتر در قسمت های مجاز محیط
پیاده سازی پرش معمولی و قدرتی
آویزان شدن کاراکتر از لبه ها
تنظیم کردن سرعت حرکت کاراکتر و تعیین محدوده ی مجاز سرعت
تنظیم کردن پارامترهای قدرت پرش و فاصله مناسب برای گرفتن لبه
تنظیمات جاذبه و فیزیک موتور یونیتی
فصل سوم – پیاده سازی و تنظیم دوربین و انیمیشن
تنظیمات اولیه دوربین اصلی بازی
معرفی Cinemachine و قابلیت های آن
آموزش اضافه کردن Cinemachine به پروژه
دنبال کردن کاراکتر توسط فیلد Follow
معرفی سایر ابزار های مهم دوربین Cinemachine در بازی های ۲ بعدی
محدود کردن ناحیه دنبال کردن کاراکتر بوسیله Confiner
آشنایی با Package Manager
ساخت انیمیشن کاراکتر به صورت فریم به فریم
ساخت پارامترهای انیمیشن
تنظیم کردن پارامترها برای تغییر وضعیت انیمیشن
کار با Blend Tree برای کنترل ساده تر سیستم انیمیشن
دسترسی و تغییر وضعیت انیمشن ها از طریق اسکریپت
فصل چهارم – پیاده سازی منطق بازی
ساخت Prefab های موانع و جمع کردنی ها در بازی
ساخت قلمی برای جایگذاری Prefab ها در تایل مپ
قراردادن Prefab ها بر روی تایل مپ
ساخت اسکریپت مدیریت صدا با استفاده از پترن Singleton
پیاده سازی متدهای AudioManager و تنظیم کردن رفرنس ها
ساخت آیتم های رابط کاربری در Canvas
ساخت اسکریپت مدیریت رابط کاربری
مدیریت و نگهداری اطلاعات اصلی بازی در اسکریپت GameManager
استفاده از پترن Observer برای ثبت تعداد سکه های بازی
تعریف توابعی برای برد و باختن بازی در GameManager
پیاده سازی منطق سکه ها در اسکریپت Coin
ساخت کامپوننت PlayerHealth برای شرط مرگ کاراکتر
منطق و رفتار درب پایانی بازی در کامپوننت Door
آموزش تنظیمات Player Setting برای خروجی نهایی
بررسی و انجام اقدامات جزئی باقی مانده در بازی
خروجی گرفتن از بازی برای پلتفرم PC
جمع بندی و نکات پایانی دوره پروژه محور یونیتی:
نتیجه گیری و جمع بندی دوره
توصیه درمورد ساخت بازی برای فروش در بازار جهانی
نکات و صحبت های پایانی و مسیر بازی سازی شما
ادامه مسیر یادگیری و قدم بعدی
🢇 دوره ویدیویی آموزش پروژه محور یونیتی (ساخت بازی پلتفرمر دو بعدی)
🢇 زبان فارسی: دوره آموزش پروژه محور یونیتی به زبان فارسی بوده و شامل ۳۸ ویدئوی فارسی زبان است.
🢇 ویژه ورود به بازار کار: این آموزش به صورت ویژه جهت ورود به بازارکار و کسب درآمد تدریس شده است!
🢇 سرفصل استاندارد: سرفصل این دوره به صورت جامع، بروز و اختصاصی توسط آکادمی تدوین شده است.
🢇 تضمین کیفیت: این آموزش با استاندارد های کیفی سختگیرانه و متفاوت در لرن فایلز تهیه شده است.
🢇 آموزش با زمان مفید و کاربردی:
مدت زمان این آموزش با حفظ جامعیت و پوشش تمامی مباحث با کمک گرفتن از متد های بروز در زمینه تدریس و آموزش ویدئویی، به گونه ای تنظیم شده است که شما با کم ترین زمان بیشترین میزان یادگیری را داشته باشید! آموزش یونیتی پروژه محور در حالی که مطالب بیشتری را پوشش داده و نسبت به سایر آموزش ها جامع تر است، مدت زمان آن به نسبت آموزش های مشابه ⣿ یک سوم ⣿ است یعنی اکثر دوره های موجود در سطح وب همین محتوا را در زمانی معادل ۳ برابر این دوره تدریس می کنند که این موضوع باعث اتلاف وقت زیادی در یادگیری شما خواهد شد! لذا مدت زمان این دوره فوق العاده مفید بوده و در کمترین زمان بیشترین مباحث را می آموزید!
🢇 آپدیت مداوم: دوره آموزش Unity پروژه محور به صورت مداوم و به درخواست شما کاربران عزیز آپدیت می شود!
🢇 پشتیبانی ۳۶۰ درجه: آقای محمد علیزاده (مدرس)، در تمام مراحل با شماست، سوالات خود را در همین صفحه از ایشان بپرسید!
🢇 دسترسی مادام العمر (بدون محدودیت زمانی): در هر زمان با وارد شدن به اکانت خود به آموزش ها دسترسی دارید!
🢇 یادگیری آنلاین: نیاز به دانلود ندارید! می توانید آنلاین با بالاترین سرعت و ترافیک نیم بها یاد بگیرید.
🢇 قابل پخش در تمامی دستگاه ها: در PC، لپ تاپ، تبلت، گوشی، تلویزیون و… آموزش ها را مشاهده کنید.
🢇 ترافیک نیم بها: تماشای آنلاین آموزش ها برای تمامی اپراتورها با ترافیک نیمبها محاسبه میشود.
🢇 سرعت بی نهایت: با سرعتی بی نظیر و بدون افت سرعت، یادگیری آنلاین را تجربه کنید!
🢇 این آموزش تئوری نیست! این آموزش کاملاً عملی بوده و در حد نیاز به موارد تئوری پرداخته شده است.
🢇 تایید شده توسط واحد کنترل کیفیت: سطح علمی، صدا و تصویر، بیان و سایر موارد این آموزش تایید شده است.
🢇 همراه با فایل های جانبی: سورس و سایر فایل های جانبی به صورت کامل ضمیمه آموزش شده است.
در ادامه با مشاهده تعداد زیادی از ویدئو های دوره می توانید به خوبی سطح علمی و کیفیت این دوره آموزشی را ارزیابی کنید.
در ادامه تعداد زیادی از ویدئو هایدوره به صورت کامل برای شما به صورت رایگان قرار داده شده است تا شما از کیفیت کمی و کیفی دوره آموزش پروژه محور یونیتی مطمئن شوید و قبل از خرید این دوره آموزشی به خوبی سطح آموزش را از همه لحاظ ارزیابی کنید.
جلسه ۵: Tile Collider [ویدئو نمونه]
جلسه ۱۹: Camera – بخش دوم [ویدئو نمونه]
جلسه ۱۵: (Player Movement (MidAirMovement [ویدئو نمونه]
جلسه ۲۴: Animation – بخش سوم [ویدئو نمونه]
جلسه ۲۵: Prefab Brush – بخش اول [ویدئو نمونه]
جلسه ۳۱: Game Manager – بخش اول [ویدئو نمونه]
جلسه ۳۷ (آخرین جلسه): Last Talks [ویدئو نمونه]
ویدئو های ما به صورت اختصاصی توسط مدرسین آکادمی لرن فایلز تهیه شده است.
ویدئو ها توسط واحد کنترل کیفیت ما بررسی و سطح علمی، صدا و تصویر، شیوه بیان و سایر موارد آن تایید می شود.
ویدئو های ما تئوری محض نیستند و در حد نیاز مباحث تئوری مطرح و باقی آموزش عملی و ویژه بازار کار می باشد.
برای دریافت دوره آموزش پروژه محور یونیتی می توانید از بالا-ستون سمت چپ آموزش را دریافت کنید!
سوال تخصصی دارید؟ در ⇓ بپرسید و پاسخ را در کمترین زمان از مدرس دوره دریافت کنید!
نظری در مورد دوره آموزش پروژه محور یونیتی دارید؟ حتما در ⇓ با ما در میان بگذارید!
محمد جواد بحیرایی –
اگر با انریل انجین بود خریداری میکردم.
لطفا با انریل انجین هم دوره هایی رو تهیه کنید که مثل این دوره خوب باشه
واحد پشتیبانی لرن فایلز (مالک تایید شده) –
سلام و عرض ادب
بله حتما دوره ها پروژه محور با انجین در برنامهما هست انشالله درما ه های آینده منتشر خواهد شد .
برای اطلاع رسانی از انتشار دوره های جدید در کانال تگلرام لرن فایلز عضو بشید و ازتخفیف ۵۰درصدی زمان انتشار استفاده کنید.
موفق و پیروز باشید
farshad –
سلام میخواستم بدونم برای ساخت طرح های گرافیکی بازی از چه برنامه ای استفاده کنیم بهتره؟
مدرس – محمد علیزاده –
سلام
این مورد در حوزه تخصصی آرتیست تیم هست و من در زمینه هنری تجربه ای ندارم. اما معمولا برای بازی های دوبعدی از illustrator و photoshop استفاده میشه.
لیلای –
خواهش می کنم یه کد تخفیفی چیزی بدید خیلی غلاقه مندم ولی نمی تونم تهیه کنم
ایمیلمم که دارید تو دیتابیس سایتتون
واحد پشتیبانی لرن فایلز (مالک تایید شده) –
سلام بر شما. در تلگرام باشید بزودی تخفیف بسیار نادری فعال خواهد شد. موفق باشید
سارا –
سلام در این دوره اسپیرایت شخصیت اصلی با چی طراحی شده؟ بلندر؟
آیا میشه یک کارکتر که با برنامه هایی مثل اینک اسکیپ (وکتور) طراحی میشن راه متحرک سازی کرد؟ ( دقیقا شبیه کاری که در پروزه انجام میدین)
مدرس – محمد علیزاده –
سلام این اسپرایت ها رو از استور یونیتی که به صورت رایگان بود، دانلود کردم و مشخص نیست با چه نرم افزاری طراحی شده.
در مورد انیمیشن هم چند متد برای متحرک سازی وجود دارد که معمولا خیلی مهم نیست وکتور با چه نرم افزاری طراحی شده باشه. البته درمورد تکنیک های متحرک سازی و نرم افزار های مربوطه ش باید از متخصص انیمیشن و انیماتور ها بپرسید و مشورت بگیرید. من در زمینه برنامه نویسی یونیتی فعالیت دارم.
ارتین لاجوردی (مالک تایید شده) –
سلام استاد من کل دوره های اموزشی شما رو خریدم و واقعا عالی تدریس شده بود. فقط اگر میشد یاد بدید تو محیط بازی چطوری برای کارکتر یک inventory درست کنیم تا ایتم ها رو داخلش بزاریم، یا چطوری کارکترمون (۲D) شلیک کنه و سلاح های مختلف داشته باشه و ساخت ی فروشگاه ساده تو یونیتی خیلی عالی میشد. چون تقریبا هیچ جا این چیزا تدریس نمیشه
مدرس – محمد علیزاده –
سلام
خیلی ممنون از نظرتون و خوشحالم که دوره ها براتون مفید واقع شده. برای این دوره پروژه محور سعی کردم موضوعات پایه ای تر رو تدریس کنم ولی نوشتن سیستم اینونتوری یا فروشگاه و سایر موراد مشابه تاحدی مهارت بالاتری نیاز داره و در دوره های بعدی حتما بهش پردخته خواهد شد.